
Ideea proiectului "Klecksografia" a pornit de la experimente anterioare: atât din copilărie (jocuri cu culori), cât și de mai târziu, din atelierele pe care le-am susținut pentru adulți și copii.
În rezidență mi-am propus să mă joc, să mă bucur de timp și de proces în sine în crearea lucrărilor. Am venit deschisă spre experiment, alegând să-mi adaptez tehnica de lucru programului, momentelor și persoanelor întâlnite. Am vrut să fiu acolo, lucru care necesită o oarecare tihnă. Am reușit să integrez pasiunea mea de a picta ceruri (pe care, de altfel, le-am surprins și Acasă la Hundorf) și am și condus o serie de ateliere pentru membrii comunității.
În atelierul cu copii am folosit tehnica klecksografiei, facil de realizat și cu un rezultat de cele mai multe ori spectaculos. Am pregătit culori acrilice, creioane, pixuri, linere și hârtie. Ca demonstrație, am realizat o lucrare sub entuziasmul și ochii curioși ai copiilor.
În cadrul atelierului, am integrat pe lângă klecksografie și chestionarea percepției privitorilor asupra petelor de culoare rezultate. Pornind de la întrebările "Ce-mi comunici tu? Ce înțeleg eu?", copiii au lucrat în perechi și au făcut exerciții de comunicare și desen.
Am aplicat aceeași tehnică de lucru pentru lucrările mele. Inițial m-am gândit să transpun de mai multe ori peste pictură, de pe o folie din plastic, culoarea formată prin presare. După câteva teste mi-am dat însă seama că ar fi mult mai bine să realizez petele de culoare specifice klecksografiei pe hârtie din orez, în stadii repetate, pentru a nu o deteriora cu umezeală excesivă. După uscarea culorilor, am decupat forma dorită și am lipit-o pe pânză. Am integrat cromatic rezultatul, am intervenit cu liner negru, tuș și am cusut cu fir de liță cuprată.
O tunică prinsă stă prinsă cu cârlige pe-o sârmă și se bucură de adierea vântului într-un apus de soare pastelat.
Două dintre tablouri sunt încă în lucru. Aștept momentul oportun pentru a interveni asupra lor.
Andreea-Marina Tofoleanu este absolventă a Universității Naționale de Artă din București, promoția 2018. La licență a studiat artă murală și tehnicile specifice, iar în 2016 s-a înscris la cursurile din cadrul Facultății de Arte Plastice, secția Grafică, unde și-a îndreptat atenția către direcția tradițională, și anume, gravura.
Din 2017 este membru stagiar al Uniunii Artiștilor Plastici din București; tot în același an a obținut bursa Erasmus de studiu la Academia Albertina din Torino, unde a continuat să experimenteze tehnicile gravurii: mezzotinta, acvatinta, acvaforte, silkscreen, serigrafie.
Pe tot parcursul studiilor s-a implicat în numeroase, diverse activități și proiecte precum: șantiere de pictura murală, laică și religioasă, restaurare pictură, piatră, poleire, butaforie, artă în spațiul public/ patrimoniu Unesco (Casa cu Blazoane din Chiojdu), animație, coordonare și organizare ateliere și tururi ghidate cu copii în galerii și muzee. A luat parte la numeroase expoziții naționale și internaționale, s-a implicat în dezvoltarea și organizarea unor proiecte de gravură ( Ex-Libris Brâncuși 2016/ expoziție itinerantă). La un an după absolvire a obținut un internship la Saatchi Gallery din Londra, la secția Educație, unde a susținut ateliere artistice și a coordonat tururi în cadrul expozițiilor.
Ca pas următor în dezvoltarea personală, a luat parte la programe de leadership (Leaders Expore), public speaking (Toastmaster) și modulul psihopedagogic. Își propune să îmbine armonios palierele care o interesează: activități de relaxare, artă murală, grafică și pedagogie.
