
Artistul a inițiat proiectul rezidenței documentând peisaje rurale, concentrându-se apoi pe realizarea unei picturi cu o biserică din sat. Odată cu apropierea finalizării lucrării însă, entuziasmul i s-a diminuat. Critica venită din partea unei localnice, Andreea, i-a adus o perspectivă revitalizantă artistului, ajutându-l să depășească blocajul creativ. Astfel, el a decis să rupă legătura emoțională cu pictura și să o incinereze. Acest performance și instalația rezultată funcționează ca o metaforă pentru procesul de reinventare a sinelui; un apel pentru pentru reajustarea valorilor contemporane, pentru renunțarea la ego și reîntoarcerea la umanitate.
”A fost o revelație, să vezi cum ceva ce ai creat arde ca un foc de artificii. Nimic nu-i mai distractiv decât să stropești munca ta cu benzină și să o privești cum se transformă într-o torță artistică.
Biserica din tablou sunt eu, vechiul eu, un individ adormit, în derivă și dezorientat. Cenușa și reziduurile procesului reprezintă strădania mea de a fi un om original, modest și sociabil, renunțând la ego, baricade și tradiții toxice care inundă sufletele și înăbușă mințile luminoase.”
*fotografii de Andrei Marcoș
Maxim Răzvan este un artist vizual autodidact din Suceava, cu interese în pictură, instalație, design grafic, ilustrație, muzică și video. A absolvit Facultatea de Agricultură din București în 2015 și a lucrat 3 ani ca inginer agronom în Suceava. Fiind diagnosticat cu boala Lyme, a fost nevoit să-și abandoneze munca pentru recuperare. În această nouă realitate, a găsit prilejul unor noi căutări și și-a redescoperit pasiunea pentru muzică și artele vizuale. Artistul combină surprarealismul, pop art, art deco și elemente din arhitectura brutalistă pentru a crea picturi și instalații ce se leagă de lumea modernă și de factorii ce influențează omul contemporan.
